27.04.2016 22:02
Africa Twin Honda CRF 1000 - gumowe harmonijki i plastikowe talerze
Ogólnopolskie jazdy testowe które zorganizowała Honda odbyły się zgodnie z planem, a mnie udało się być na nich w zeszły weekend. Zapisany byłem na dwa motocykle, z czego jeden strasznie mnie interesuje a drugi prawie wcale. Tym drugim jest nowa Honda AfricaTwin.
Cała ta legendarność starej Afryki nie robi na mnie wrażenia z prostej przyczyny - nie znam tego motocykla. Naczytałem się oczywiście wiele o nim jak każdy, a raz nawet siedziałem z kumplem na garażu podczas, gdy on zakładał akum i odpalał po zimie swoją czarną Afrykę. Jeszcze do tego średnio mi się podobają adwenczerowe konstrukcje z zeszłego stulecia pomalowane na pstrokate kolory, z gumowymi harmonijkami na goleniach i plastikowymi talerzami na tarczach. Jest to jednak tylko kwestia gustu i estetyki, no bo nijak nie pozwoliłbym sobie na krytykę tych motocykli jako maszyn w ogóle. Chociażby dlatego, że nie mam o nich większego pojęcia.
Skupmy się jednak na czasie terażniejszym.
Siadając na nowej CRF 1ooo odniosłem wrażenie, że projektanci musieli mocno główkowac przy tej konstrukcji. Pewnie czuli, że owianą taką sławą nazwę należy potraktować z należytą powagą. Wiedzieli, że motocykl bedą prześwietlać na wszystkie strony przeróżne stare kocury, które jeżdżiły już wszystkim i były już wszędzie. Że jeżeli z ich starań wyjdzie lipa to śmiechu bedzie co niemiara. Więc zrobili tak, żeby lipy nie było.
Nowa Africa jest duża, dosyć wysoka ale przy tym jakby smukła. To spory kawał maszyny. Zajmując miejsce za sterami czuje się powagę tego sprzęta tak, że od razu czuję się wyprawowo. Nie bede opisywał co jest, a czego nie ma na pokładzie, bo tak się wkręciłem w zabawę z DTC, że mało co innego mnie interesowało.
Na placu zapiąłem od razu mapę Sport w trzecim, najmocniejszym ustawieniu.
Rzędowa dwójka brzmi dobrze - już po jej pracy na wolnych czuć, że jest mocna. Wyjechałem na dwupasmowkę, powoli włączyłem się do ruchu, po czym odkręciłem gwałtownie manete do samego oporu. Silnik mocno złapał moment, co w połączeniu z masą i geometrią motocykla spowodowało, że mocno szarpnęło mnie do tyłu. Ucieszyłem się.
Fanem DTC stałem się nieomal od razu. Automatyczna skrzynia w motocyklu to coś dla mnie, mimo, że na początku brakowało mi klamki sprzęgła w lewej dłoni. Africa leci sobie spokojnie a jak trzeba to przyspiesza dynamicznie. Kiedy jednak potrzebujemy rzeczywiście sypnąć z garści - wtedy mamy pod lewym kciukiem magiczną łopatkę ze znakiem minusa. Zrzucenie jednego lub więcej biegów za jej pomoca, w zależności ile potrzebujemy powera odbywa się szybko, sprawnie i od razu daje konkretnego kopa.
To szybkie zrzucenie przypomina mi nieco wciśnięcie przycisku "turbo". Fajna sprawa.
Na Africe było dużo cieplej niż na Zecie, którym przyjechałem, mimo że temperatura na zewnątrz się nie zmieniła. Ochrona przed wiatrem jaką daje CRF 1ooo dla mnie jest wzorowa z tym, że ja miałem chyba wyższą, akcesoryjną szybkę. Ale na prawdę było dużo cieplej a do tego jeżdziłem cały czas z otwatym kaskiem. Takie przypadłości jak trzepotanie głową przy większych prędkościach, albo jakieś dziwne boczne wiatry w tym motocyklu podczas mojej jazdy nie wystąpiły.
Fajnie, że wypuszczali nas samych na jazdy i można było się powygłupiac, aczkolwiek godzina na tym motocyklu to za mało, żeby cokolwiek sensowniejszego powiedziec. Zwłaszcza, że przez większośc czasu bawiłem się głównie automatyczną skrzynią, która jest dla mnie przyszłościa motocykli. Jak to sie zachowuje w terenie - nie mam pojęcia bo nie lubię za bardzo jeżdzic poza asfaltem. Głównie z tego względu, że nie jestem do tego przygotowany. Może było by inaczej, gdybym miał jakiś taki motocykl i pomału cwiczył sobie różne szutry i okoliczne wertepy.
Mówiąc krótko - nowa Africa jest kozacka. Budzi respekt, dobrze brzmi i nie zamula. Fajnie wygląda, fajnie się tym skręca, a hample ma bardzo mocne. Nie jest to jednak motocykl dla mnie - tak jak ostatnio w końcu do mnie dotarło, że litrowe scigi są najlepsze, ale głównie na tor, to tak samo uważam, że takie moto najlepiej spełnia się w dalekich trasach. Ja natomiast rzadko wyjeżdżam gdzieś dalej, więc taki sprzęt by się u mnie marnował. Poza tym jest ciut za wysoki, chociaż do tego akurat pewnie też bym się przyzwyczaił.
A co do pierwszego motocykla, jaki jeżdziłem tamtego dnia to był to VFR 800 Crossrunner. Silnik w ukladzie V4 od dłuższego czasu mnie intrygował. Czym skończyło się moje z nim spotkanie opiszę Wam już wkrótce.
Lewa!
Jazda Na Kuli.
Komentarze : 8
@ multistrada - ogólnie to jestem skromny i staram się działać incognito ;)
@erjot - gratuluję spostrzegawczości ! ! ! nie mam niczego konkretnego na oku, więc wystawiłem bez ciśnienia, na " miękko " Zet jeszcze mi się nie znudził, chociaż jego formuła powoli się wyczerpuje, więc działam jakby z wyprzedzeniem :) jedno jest pewne, że nie sprzedam go tanio, ani nie zostawie nigdzie w rozliczeniu za psie pieniądze - już sama sprzedaż była by dla mnie bolesna, bo uwielbiam ten motocykl :(
wracając do Twojego pytania, jakbym miał już kasę to prawdopodobnie szukałbym Tigera800,Crossrunnera800 lu Dl1000 - coś takiego jest mi potrzebne :)
ale jak na razie parę osób obserwuje, ale nikt nie dzwoni :) więc zmiana może być jeszcze nie w tym sezonie, co też przymę z nieukrywaną ulgą ;)
oj nie tylko (-: widzę, że z left4dead robi nam się celebryta ((-:
Kolega widzę jednak też ma zamiar zmienić moto, zauważyłem na aukcji charakterystycznego Zeta, nowy już upatrzony?
heh Marcin może tak się zdażyć. jazdy były w Tychach gdzie pracuje bardzo sympatyczny, pomocny i profesjonalny gościu. co do redukcji to tylko knefel koło lewej manetki lub zdanie się na automat. wyhamowujesz mocno na światłach moto staje i słyszysz jak skrzynia sama sobie zrzuca biegi :) jak pozrzuca możesz sobie pstryknąć na N.
erjot suzuki rzeczywiście nieco bez polotu...
left 4 dead jeszcze trochę a dilerzy przestaną Cię wpuszczać na plac ;).
Napisz proszę redukcja w DTC jest tylko poprzez użycie (-) czy też zredukować można jeszcze jakoś inaczej np. kickdown w rolgazie?
Golasa bo sx'a już miałem, a ten po lifcie jest prawie taki sam tylko elektroniki więcej to by mi się szybko znudził. Suzuki niestety odpada bo z wyglądu wieje nudą, a szkoda bo moto może być fajne.
a bierzesz sx'a czy zwykłego? kawa powala wyglądem, ale coś czuję, że te nowe Suzuki gsx 1000 chyba będzie lepiej śmigać, chociaż kto wie..
Będę miał w końcu okazję przetestować nowego Z1000, zobaczymy czy to będzie to. Taka skrzynia też by mi się pewnie spodobała, w autach nowoczesne automaty są super.
Archiwum
- listopad 2024
- wrzesień 2024
- maj 2024
- kwiecień 2024
- marzec 2024
- grudzień 2023
- październik 2023
- sierpień 2023
- czerwiec 2023
- maj 2023
- kwiecień 2023
- grudzień 2022
- listopad 2022
- październik 2022
- wrzesień 2022
- lipiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- marzec 2022
- luty 2022
- listopad 2021
- październik 2021
- wrzesień 2021
- sierpień 2021
- lipiec 2021
- czerwiec 2021
- maj 2021
- kwiecień 2021
- luty 2021
- styczeń 2021
- grudzień 2020
- listopad 2020
- październik 2020
- wrzesień 2020
- sierpień 2020
- lipiec 2020
- czerwiec 2020
- maj 2020
- kwiecień 2020
- marzec 2020
- luty 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- czerwiec 2019
- maj 2019
- marzec 2019
- luty 2019
- styczeń 2019
- grudzień 2018
- listopad 2018
- październik 2018
- wrzesień 2018
- sierpień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- luty 2018
- styczeń 2018
- grudzień 2017
- listopad 2017
- październik 2017
- wrzesień 2017
- sierpień 2017
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- kwiecień 2017
- marzec 2017
- luty 2017
- styczeń 2017
- grudzień 2016
- listopad 2016
- październik 2016
- wrzesień 2016
- sierpień 2016
- lipiec 2016
- czerwiec 2016
- maj 2016
- kwiecień 2016
- marzec 2016
- luty 2016
- styczeń 2016
- grudzień 2015
- listopad 2015
- październik 2015
- wrzesień 2015
- sierpień 2015
- lipiec 2015
- czerwiec 2015
- maj 2015
- kwiecień 2015
- marzec 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
- grudzień 2014
- listopad 2014
- październik 2014
- wrzesień 2014
- sierpień 2014
- lipiec 2014
- czerwiec 2014
- maj 2014
- kwiecień 2014
- marzec 2014
Kategorie
- Na wesoło (656)
- Na wesoło (15)
- Ogólne (151)
- Ogólne (5)
- Ogólne (1)
- Wszystko inne (25)
- Wszystko inne (4)